Kommunikasjon

Kommunikasjon med ansatte

Mange har både ansatte og innleid personell med forskjellige nasjonaliteter. Språk og kommunikasjon er derfor ofte avgjørende for å unngå feil og misforståelser. Da er det helt avgjørende at man har systemer som kan kommunisere på det språket den ansatte mestrer på en enkel og tydelig måte.

Systemer som tilrettelegger for god, strukturert og tydelig kommunikasjon er avgjørende i en bransje som samler mennesker fra flere ulike land. Da er det viktig å unngå at språkbarrieren blir en utfordring som skaper unødvendige problemer. Tidsbanken kommer i alle språk og kan tilpasses hver enkelt ansatt. Med dette legger du til rette for at jobben blir gjort riktig fra første stund. 

  Unngå forvirring og unødvendig opplæring på enkle og selvforklarende ting. Språkbarrieren bør ikke være et hinder som senke farten i arbeidet. Systemene som brukes bør vise riktig språk til riktig person slik at systemene ikke fremstår som vanskelige og uhåndterbare. Det skal være enkelt og intuitivt å bruke. Da bygger man tillitt og mestring fra første stund.